20 Ağustos 2014 Çarşamba

KEDİ DİLİ TATLISI

arkadaşımın doğum günü için hazırladığım biraz aceleye gelen bir pasta ama lezzetinden şüpheniz olmasın 
tarifi hemen not al ;
(NOT: BEN BU TARİFLE İKİ KÜÇÜK BORCAMA YAPTIM , SİZ BU TARİFİ BÜYÜK KARE BORCAM İÇİN YAPABİLİRSİNİZ )




Malzemeler ;
2 paket kedi dili
1 litre süt
1 su bardağı dolusu un
1 su bardağı toz şeker
1 paket toz krem şanti

Çikolata Sosu İçin ;
2 su bardağı süt
2 yemek kaşığı dolusu un
4 yemek kaşığı toz şeker
2 yemek kaşığı (tepeleme) kakao
2 yemek kaşığı tere yağı
1 paket bitter çikolata



HAZIRLANIŞI ;

İlk olarak muhallebisi için süt, şeker ve unu tencere koyup koyulaşana kadar karıştırarak pişirin.
Pişen muhallebinin ılık olması için bekletin. Arada karıştırın ki kabuk bağlamasın 
Muhallebi soğurken  borcama sütle ıslatılmış kedi dili bisküvileri bir sıra dizin. 
Ilık olan muhallebinin içine toz krem şantiyi döküp mikser yardımı ile iyice çırpın.
Muhallebiyi kedi dili bisküvilerin üzerine yayın. 
Çikolata sosu için yağ ve çikolata hariç bütün malzemeleri bir sos tenceresine koyup koyulaşana kadar pişirin.
Ocağı kapatıp tereyağını ekleyip eriyene kadar karıştırın.
Hafif ılık olana kadar bekletin yine, arada karıştırmayı unutmayın 
Son olarak çikolatayı ekleyip iyice karıştırarak pürüzsüz bir kıvam almasını sağlayın. 
Muhallebinin üstüne tekrar sütle ıslatılmış kedi dili dizin.
Ve son aşama olarak hazırlamış olduğunuz çikolata sos ile kenarından başlayarak çikolata sosu dökün. 
Kaşığın tersiyle bütün her tarafına yayın. 
3-4 saat yada tercihen 1 gece buzdolabında bekletip 
Üzerini istediğiniz şekilde süsleyip servis yapın…

elinizin lezzetinden de bir tutam koymayı unutmayın :)

8 yorum:

  1. Nefis görünüyor, elinize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Tatar kiz anunturi gratuite Romania. Sizin sayfa guzel. Ben bayiliyorum Turk mutfagi, sizin yemeklere, senin tariflere.
    Benim sitem ozel sayfa acacak ben. Pagem anunturi gratuite icin. sizin tarif calip traduge romence dil yapiyor, veriyorum benim sayfama. Romanya kizlar ogrensin turk mutfagini anunturi gratuite benden. Tesekkur ederim emekleri icin ben hep copii yapacagim senin ve baska site yemek tarifleri anunturi gratuite olarak verecegim. Multumesc din inima Turcia.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. öncelikle yorumlarınız için teşekkür ederim,tariflerimi begenip paylaşmanız cok guzel ama emege saygı olarak tarıflerın altına nereden alıntı oldugunu eklersenız sevınırım ,

      Sil
  3. Tarifleriniz ile ilgili sizinle görüşmek istiyorum. Lütfen iletişime geçer misiniz?



    İletişim mail : afiyetleeditor@gmail.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. bıraz gec olsada mail attım,benımle sayfanın facebook hesabı üzerınden ıletısıme gecebılırsınız

      Sil
  4. çok başarılı bir anlatım,tariflerinizi ilgiyle takip ediyorum

    YanıtlaSil